monsanto

14 juni 2017 - Monsanto I, Italië

He, he, het was me het dagje wel, om 8.30 zat ik weer tussen de tassen,in de wetenschap,dat ik vandaag een lange rit moest,meer dan 200km,maar als alles goed verloopt,moet dat kunnen voor een keer.
Maar dat was nou juist het probleem,alles liep in eerst instantie op rolletjes,ware het niet,dat mijn navigatie ,niet de plaats aangaf, waar ik heen moest ,geen nood mijn telefoon erbij  gehaald, ....En tot de conclusie  gekomen,dat twee heren dienen,geen succes  is.
Stond ik op een plek, en kwam de carabinerie langs,en vroeg waar ik heen moest?
Het was zo stil, ze hadden kennelijk niks anders te doen ,ik zei naar Monsanto ,maar ik was juist al tot de conclusie  gekomen, dat ik op een fout spoor was gezet , dus zat ik er we 50km naast!!!  Die agenten zetten me op het goede spoor,  ... gas erop!!
Die omweg was totaal geen ramp, want ik reed door een prachtig gebied,in de Appenijnen, over een bergpas van 1600mtr, zag ik op Sicilie  cactussen en palmen, hier stond op die hoogte de meidoorn,de vlier en de gouden regen nog in bloei , en was het in het dal zeker 35 graden, en brandende zon ,daarboven was het bladerde zo dicht, dat het soms leek, of je door een tunnel reed.
Maar nu dus; gas op die plank, ik kom uit na veel geslingerd op een provinciale weg, niet het mooiste maar het schiet wel lekker op.
Het is hier erg dun bevolkt, dus ook weinig pompen, mijn lampje begint te branden tijd om te tanken.... waar is een pomp ? Uiteindelijk ja hoor ,... nee dus  gesloten,  mijn navigatie zegt ; rijd 17km , ik begin hem toch wel een beetje te knijpen, maar weet ook, dat je best ver kun 't rijden in het rood, maar eens houd het op .
Ik moet nog zo 'n  12km ,als hij zegt ;doe het zelf maar...... wat nu???? Er komt hier weinig verkeer, vandaar ook weinig pompen, dus de eerste de beste auto houd ik aan en wijs naar mijn scooter en zeg ; Emty het zijn twee jongemannen  met een busje die zeggen, dat er 4k m verderop een pomp is,en ze bieden aan om brandstof te gaan halen, als ik hier blijf staan ,
Ik dank ze al bij voorbaat, en na ongeveer een kwartier zijn ze er weer met 5ltr benzine  ik kan weer rijden ,die man van de b+b opgebeld,dat ik even later kwam, en uiteindelijk om half acht belande ik midden in een agrarisch gebied op een heel mooi plekje, nadat ik nog via een steil ongeasfalteerd weggetje 800mtr omhoog moest ,maar ondanks alles was het wel een lange,,aaraaraar toch een mooie dag.
Gr Mariet.

1. Toos v.Wordragen:
    15 juni 2017
    Dat je dat allemaal durft en doet, uit paniek zou mijn hart meteen stil staan. Heb er ook geen woorden voor , ik vind je een toffe peer. Geweldig. Gr. Toos
  2. Jan Wassenaar:
    15 juni 2017
    Je weet toch wel dat ook "n brommer net als wij op z/n tijd dorst hebben? maar je heb het toch weer prima opgelost.jij zou als informateur het beter doen dan hier in den Haag, daar komen ze er helemaal niet uit, en jij weet overal "n oplossing voor. prima gedaan . gr Jan en Fien
  3. Leomar:
    15 juni 2017
    Ohhhhh...wat ben jij een coole madam.... Geweldig... geen paniek, er is altijd hulp onderweg blijkbaar. Fantastissch... en jaaaa. misschien heb je het lot getard, door die meneer van google maps op het internet te zetten.. Hij heeft wraak genomen... hahahahah GREAT... je bent een echte globbetrotter... Chapeau
  4. Toon Van Boxtel:
    Hoi Mariet,
    Helemaal in jouw stijl opgelost.
    En anders was het toch wel goedgekomen, toch?
    Wij zitten hier van een prachtige processie te genieten met bruidjes, gildes, de harmonie, verenigingen, alles en iedereen in klederdracht. En veel bier natuurlijk. Het is immers sacramentsdag in Oostenrijk.
  5. Cathrien:
    15 juni 2017
    Welke charmes heb je allemaa[ in de strijd gegooid
    om dat voor elkaar te krijgen.
  6. Ad van Els:
    16 juni 2017