Rome

18 juni 2017 - Scanno, Italië

En aan alles komt een einde,ook aan mijn vakantie,het was geweldig,ik heb mezelf geen moment 't verveeld, ook al gaat thuis nooit uit je gedachten....

Dus morgenvroeg om 9.30 sta ik al weer in Eindhoven,als alles goed verloopt,maar eerst terug naar vandaag. Ik heb vanmorgen,mijn scooter nog even opgehaald,en heb nog wat door Rome gelukt, eerst nog bij het Collosseum  langs, en toen naar het grote witte gebouw,het is nog maar 100jaar oud,en toch neemt het een prominente te plaats in,koning Victor Emmanuel was de opdrachtgever, er is een eeuwigbrandende vuur en twee mannen houden de wacht als eerbetoon bij  de tombe van de onbekende soldaat

Het gebouw moet de grootsheid van de natie (Italië) uitstralen, ...machtsvertoon,is van alle tijden... En het moet gezegd; het is een imposante 't gebouw

Men kan , eenmaal boven nog met een lift op het dak, dus laat ik dat doen, je hebt een grandioos uitzicht over Rome!

Na een hapje eten ga ik nog naar de trevifontein,en daar is het een drukte van belang, iedereen is druk met foto's  maken , en muntjes in het water gooien, als je met je rug naar de fontein , muntjes in het water gooit,over je hoofd heen mag je een wens doen, dus waarom niet, baat het niet?schade zal het ook niet brengen,denk ik.

Ik drink wat op een terrasje, lever mijn scooter in,en de man zegt;tot volgend jaar!!!eenmaal op mijn kamer, kom ik in kontakt met Tang, uit Taiwan, ja ik kan er niks anders van maken , het is een kwebbelgrage jongedame maar ze ging eten,dus heb ik even tijd om mijn verhaaltje te 'schrijven ,tot ze terug komt, je merkt wel praat zat.

Zo , en dan ga ik er zachtjes een eind aan breienmaar niet voordat ik jullie allemaal hartelijk dank voor het meeleven, ik maakte dit verhaal voor mezelf, om er later nog eens op terug te  kijken ,maar gedeelde vreugde, is dubbele vreugd en ik hoop jullie snel thuis een keer te zien.kunnen we nog wat nakeuvelen met een borrel erbij tot ziens dan in Heeswijkj.

Gr Mariet

1. Carla Boonman:
    18 juni 2017
    Bedankt voor het delen van je mooie reisverhalen. Je verwoord het allemaal heel mooi. Goede reis en tot snel.
    Groetekus Carla
  2. Gemmy Mol:
    18 juni 2017
    Bedankt voor de reis verhalen we hebben genoten!
    Gr Gemmy
  3. Toon van der Sanden:
    19 juni 2017
    Ja Mariet aan alles komt een eind, maar het was zeker de moeite waard, ook gezien de schitterende foto`s. Nog bedankt voor jou mooie verhalen daarbij, en wie weet tot ziens.
  4. Mien van der Zanden:
    19 juni 2017
    Wat heb ik van je genoten Maar voor nu een veilige thuisreis tot ziens ,en houdoe wonne.
  5. Toos v.Wordragen:
    Tot ziens in Heeswijk.
  6. Francis Kemps:
    19 juni 2017
    Ik vond het leuk om "mee te reizen". Wij willen ook graag een keer naar Sicilie. Welkom thuis.
  7. Leomar:
    22 juni 2017
    Wat fijn met je mee te kunnen reizen.... je bent een kanjer... Nu weer thuis...met een koffer vol mooie herinneringen en plaatjes.. Dank je .... en wie weet ooit eens tot ziens. Dikke knuffel