Sermoneta Napels

12 mei 2017 - Napels, Italië

En daar gaan we weer Napels is vandaag mijn doel ,ook al wil ik nog niet dood, het spreekwoord; "Eerst Napels zien,en dan sterven",neem ik niet al te serieus.

Maar eerst nog even afscheid nemen van Anke het is net of ik haar al jaren ken...we hadden gisteravond een goed gesprek,kortom de klik was er en ze nodigde me uit nog eens een paar dagen terug te komen.

De route erheen is gemakkelijk te vinden,maar eenmaal in de stad, chaos alom,auto 's en van links naar rechts slingerende scooters,over een hobbelweg van grote marmeren blokken van 40 bij 60 die ook nog eens gruwelijk ongelijk liggen,door straten van pakweg 6meter breed zonder trottoir, en altijd hellend als ik dan na de nodige stoplichten mijn overnachtingsplaats gevonden heb op de vierde verdieping,en nee de  lift doet het niet foutje bedankt ,maar...Het zijn mooie marmeren trappen,die ik overigens vervloekt als ik met mijn tong op mijn schoenen al hijgend bovenkomen

Maar Giovanni staat mij al op te wachten en hij heeft er kennelijk zin in ! Zijn Napels aan ons ,er is nog een Argentijnse,verkopen gaat hem goed af de boeken worden erbij gehaald,en als wij nou denken dat Rome of Venetië ouder of mooier is.... mis poes hij heeft ons gemotiveerd,om zelf gaan te kijken,waar dat spreekwoord toch vandaan komt....intussen zijn we al bijna een uur verder

Tot slot kwam hij nog met een bord pasta op de proppen van vanmiddag over,of ik dat wilde Hebben? mijn dag is weer goed

Gr Mariet

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anja:
    12 mei 2017
    Hoi hoi,
    geniet van napels maar vooral dat sterven laat maar.
    Jasper anja
  2. Leomar:
    12 mei 2017
    Ik vind jou werkelijk stoer..... Knpa met al dat verkeer en gehobbel om je heen, he thoofd te kunnen koel houden... Petje af.... Fantastisch
  3. Mien van der Zanden:
    13 mei 2017
    Met al die hobbels ,je hebt toch zeker wel een fietsbroek aan?Want je moet niet alleen het hoofd koel houden!Wens je weer 'n fijne dag.en houdoe wonne.
  4. Toon van der Sanden:
    13 mei 2017
    Geniet ervan Mariet, en neem de hobbels maar voor lief, want die heb je hier ook. Fijne reis verder.
  5. Roos:
    Weer in Italië? Klinkt goed! :) veel plezier
  6. Jan Wassenaar:
    14 mei 2017
    Wij zijn ook weer terug uit Estland dus hebben wij niet eerder kunnen reageren maar zoals wij zien vermaak je weer als van ouds je zit tenminste weer op de scooter en je heb prachtig weer dan is het altijd goed veel succes gr Jan en Fien

Daar wij ook net terug zijn uit Estland hebben wij niet eerder kunnen reageren ,maar wij zien wel wel dat het goed is begonnen, mooi weer en :n goede scooter wat wil je nog meer. veel plezier gr Jan en Fien
  7. Cathrien:
    14 mei 2017
    Hoi Mariet
    Gaat weer als vanouds zie ik wel.Wat je aan het traplopen kwijt ben geraakt heeft het bord pasta weer goed gemaakt.
    Geniet er verder van en dat je nog veel mag zien en meemaken .

Groetjes Cathrien
  8. Jan Wassenaar:
    15 mei 2017
    zie je wel we volgen jou op de voet, wij vinden het fijn om dat te kunnen volgen dan kunnen wij jou ook "n beetje in de gaten houden ha ha.heel veel plezier gr Jan en Fien

unnen volgen dan weten wij tenminste waar je bent