Semproniano

18 mei 2018 - Semproniano, Italië

Na een goede (lange) nachtrust stap ik weer op mijn "racemonster"  een Piaggio medley, had ik vorig jaar ook.

Ik begin rustig, moet er weer even inkomen, en laat rechts inhalen ,in Rome maar even achterwege, wel verleidelijk, als iedereen dat doet...

Na een uur, ben ik buiten de stad, en volg de aureilia (structuurweg)  na zo  n 100 km sla ik rechtsaf, het binnenland in, en al gauw beland ik in een typisch Toscaans landschap ,met korenvelden en cipressen

In Saturnia maak ik een tussenstop ,er is nl een warmwaterbron, met kalkterrassen ,zoals je ze ook vind in Turkije

Ik drink er wat,maak een paar foto's  en vervolg mijn route .

Of je het geloofd weet ik niet maar ik vond het frappant, toen mijn navigatie zei, bestemming bereikt en er in geen velden of wegen een "agritourisme" te  vinden was, dook er vanuit het niets een man met auto op,die overigens geen woord anders sprak dan italiaans, maar  aan mij vroeg of agritourisme etruska zocht, toen ik dat beaamde gebood hij mij om hem te volgen.

Na een rit door de bergen van een kilometer of 6 kwamen we uit bij zijn stulp hij was no de eigenaar,en na een apperitiefje verwees hij mij naar mijn kamer, en momenteel  ben ik hier al een uur of 3 en er is nog niet een auto langs gekomen.

Dus van de herrie word ik vannacht niet wakker

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ria vd Meijden:
    18 mei 2018
    ziezo het begin is al weer gemaakt toch wel heel toevallig dat net op het goede moment er iemand is die je de weg wijst,mooi zo
    Groetjes en veel en veilig reisplezier
  2. Cathrien:
    18 mei 2018
    Zo zie je maar weer na een eerste pech dag lacht het geluk je alweer toe. Probeer dat vast te houden en dan weet ik zeker dat je weer een geweldige tijd hebt. {...al moet ik toegeven dat een ''misstapje'' hier en daar {zolang ze niet onveilig zijn} het geheel een beetje smeuiger maakt,voor de lezer althans !! Nou Mariet een hele fijne tijd.
  3. Leomar:
    18 mei 2018
    Fantastisch.... en toeval bestaat niet... Die man had een goed voorgevoel.... Geweldig toch zoiets... In Saturnia waren wij jaaaaaren geleden ook...alleen hadden we vergeten dat het paasweekeind was... Heeeeeeeel Italië was naar de Thermobaden gekomen... :):)
    Ik ga weer genieten van je belevenissen....
  4. Mien van der Zanden:
    19 mei 2018
    Gelukkig dat je er lekker positief in staat,jij bent niet voor een gat gevangen.Ga lekker verder genieten wij laten ons wel mee slepen.Al missen we je,we hopen voor jou dat je 100% geniet.groetekusssssss
  5. Jan Wassenaar:
    19 mei 2018
    Jij treft het gelukkig altijd dat hulp komt uit onverwachte hoek? maar jou kennende red jij dat wel, maar volgens ons spreek je al "n aardig woordje Italiaans wij wensen
    jou veel plezier .gr Jan en Fien