Scanno

16 juni 2017 - Scanno, Italië

En dit is dan Scanno,een half jaar geleden ongeveer,was dit plaatsje op tv,bij het programma droomhuis gezocht,en de beelden die men liet zien,spraken mij wel aan, dus dacht ik; ligt dat op mijn route, en mijn besluit om het in mijn trip op te nemen,is toen ontstaan.

Het ligt in een zeer dun bevolkt deel in de abruzzen  wel 50km geen enkel dorp alleen bergen,en bossen, met een stuwmeer in de buurt.

Ik heb het ; centro storico doorgewinterde, of beter gezegt geklommen,want het zijn enkel maar trappetjes, een grote doolhof van doorkijkjes, bloemen en,en oudere mensen,die zitten te keuvelen

In iedere pasticeria,of café hangen foto's van vroeger,tot in de jaren 80 liep men hier nodig in klederdracht, ook hangen er posters van beren,die schijnen hier nog voor te komen, zo zei de cafébaas. In de winter valt hier veel sneeuw ,en kan er volop geskied worden.

Morgen de laatste rit,dan 2 nachten in Rome,en dan weer huiswaarts.

Tot morgen.

1. Anja:
    16 juni 2017
    Morgen alweer de laatste rit, toch speciaal na 6 weken rond touren, geniet ervan. Wij hebben genoten van je verhalen toch zijn wij super blij dat je weer thuis komt.
  2. Toon Van Boxtel:
    17 juni 2017
    Prachtig Mariet. Als ik ze in Nederland hoor zeuren over levensbestendig wonen vraag ik me altijd af hoe ze dat in die Italiaanse dorpjes oplossen. Kunnen we misschien nog wat van leren.
  3. Jan Wassenaar:
    17 juni 2017
    Na dat ik het bericht had gelezen dacht ik je bent op zoek naar dat huis van de televisie, maar kom maar gewoon terug naar Schijndel? Daar zitten ze op je te wachten,doe nog maar "n paar dagen rustig aan en geniet er nog maar van. gr Jan en Fien
  4. Toos v.Wordragen:
    17 juni 2017
    Voor ons zijn die 6 weken snel voor bij gegaan, voor jou Mariet , veels te kort, ik heb genoten van de mooie verhalen en de prachtige foto's. Bedankt, en welkom in Nederland.
  5. Leomar:
    22 juni 2017
    Ohhh wat mooi.....dit soort dopen ontdekken wij nu ook in het spaanse achterland...Schitterend..... Sorry voor de late reactie, ik was even een paar dagen terug naar mijn roots... niet uit heimwee, maar om gezellig te genieten van eeuwenoude tradities en na afloop een heerlijke pint....