Rome

19 juni 2018 - Rome, Italië

Gisteren was ik  op bezoek bij een oude bekende ,én het was leuk ,we hebben een paar uurtjes gezellig bijgepraat ,gegeten, én gedronken, én toen ben ik weer huiswaarts gegaan .

S avonds nog een wandeling naar het Collosseum  ,bij zonsondergang ,wat foto s gemaakt,en een biertje gedronken ,en Indisch gegeten ,weer eens iets anders dan pizza of pasta,wat mij overigens ook goed smaakt.

Dat was dus gisteren ,vandaag alweer de laatste dag ,Tivoli stond  nog op mijn programma, én vandaag is dat net zo n tochtje om te doen. Het ligt op zo n 25 km vanaf Rome ,én in de oudheid woonden er veel rijke Romeinen ,die er hun villa s bouwden

In villa este met zijn vele fonteinen ,was ik al eens ,én nu was mijn oog gevallen op villa gregorina ,het is eigenlijk ,een ruine ,je moet veel fantasie hebben  om er een villa in te herkennen ,anders dan bij villa este ,maar waar het mij om te doen was ,waren de watervallen ,en met de hitte van dit moment, wel zo lekker ,de foto s spreken voor zich

Als ik dan eenmaal thuis ben zijn er weer nieuwe "  slapies" een meisje uit Mierlo ,én een Amerikaanse Turk, die bood Turkse koffie aan ,die hij had meegebracht ,én liet op zijn mobieltje zien , hoe groot Turkije was ten tijde van het Ottomaanse rijk onder attaturk! ! !  Het lijkt dat  als mensen hun geboortegrond verlaten hebben, er een soort ideaalbeeld ontstaat ,waaraan ze zich dan vastklampen! ! !

Én zo ga ik er weer een eind aan breien ,het was een heel mooie bijzondere vakantie ,waar ik met plezier aan terugdenk, die veel indrukken heeft achtergelaten ,in de eerste plaats wat betreft de natuur ,die schitterend mooi is ,maar die ook heel overheersend ,én wreed ,én ook al bouwen ,én creëren  mensen de prachtigste kunstwerken ,de natuur is de baas,  jullie zijn allemaal bedankt voor de belangstelling ,het was leuk om de reacties te lezen  ,nogmaals bedankt ,én als je toevallig in de buurt komt ,leuk even buurten.

Het was geweldig. Groetjes  Mariet

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Carla Boonman:
    Goede reis terug .
  2. Mien van der Zanden:
    19 juni 2018
    Bedankt dat je ons mee hebt laten genieten .Wens je een veilige thuis reis en tot ziens en de bekende groetekusssssssssssssssssssss
  3. Rikie:
    19 juni 2018
    Mariet bedankt dat we mee mochten reizen, goede reis terug en de groetjes
  4. Leomar:
    19 juni 2018
    Kan niet anders zeggen....het was GRANDIOOS....
    Wat ben je een KANJER met zo'n ondernemingsdurf.... Blijf zoals je bent...tot ziens bij je volgende reis, het was fijn erbij te zijn.
    Lieve groet
  5. Leomar:
    19 juni 2018
    En oh ja..... kom goed thuis..
  6. Jan Wassenaar:
    20 juni 2018
    Als je dit leest zit je al "n heel eind op weg richting Schijndel, zoals we jou hebben kunnen volgen is het :n geslaagde reis geweest,je heb van alles meegemaakt dus het is mooi als je thuis bent en je kan alles nog eens terug zien we komen "n keer kijken gr Jan en Fien
  7. Ria vd Meijden:
    20 juni 2018
    Tja het zit er weer op nu thuis nog nagenieten van deze wel heel mooie reis
    Gr.Ad en Ria
  8. Mari de Visser:
    20 juni 2018
    Mariet bedankt voor de mooie fotos en verslagen,goeie reis terug naar Dinther en tot gauw in schijndel.
    groetjes Nelly-Mari
  9. Toos van Lankveld.:
    20 juni 2018
    Mariet, een late reactie van mij. Ik heb alles terug gelezen en de foto’s bekeken. Fantastisch! Je bent een ondernemende vrouw.Petje af! Fijn dat je ons laat mee genieten. Nu een voorspoedige terugreis.
  10. Coby Warmerdam:
    21 juni 2018
    Hoi Mariet, wat fijn dat je weer zonder kleerscheuren in Rome bent gearriveerd, en inmiddels ook weer thuis bent. Wat een prachtige reis heb je weer gehad, ons mooie foto's laten zien van jouw avontuur. Je bent en blijft voor mij een bikkel, super dat jij dit nog allemaal hebt ondernomen. Lieve groetjes Coby😘🙋👍💪