Perugia

1 juni 2018 - Florence, Italië

Je word hier zeker niet wakker van het verkeer , én ook niet van de toeristen ,als je al iets hoort ,zijn het vogels ,én af en toe een hond, heerlijk gevoel.

Toch zoek ik weer even de drukte op ,ik ga naar Assisi, dat is hier vlakbij ,Het is DE plek van Franciscus , ook hier weer de nodige toeristen ,niet zo druk als in Florence ,én ook een ander soort toeristen , meer devoot , er word volop gebeden ,én gebiecht .

Er zijn twee kerken op elkaar ,vooral de onderst rijkelijk versierd met fresco s ,er staat een klein kapelletje  binnen in de heren, daar zou Franciscus gebeden hebben , én er staat een tombe waar hij begraven zou liggen ,een waar hij twee dagen voor zijn dood naakt zou hebben gelegen ,hij was 44 jaar toen hij stierf .

Na mijn bezoek aan Assisi, rijd ik zuidelijk dwars door een berggebiedtot ik boven de boomgrens uitkom ,het waait hier heerlijk fris ,én het uitzicht is magnifiek.

Én zo scharrel ik weer langs de andere kant van de berg naar beneden ,en ben rond 7  uur weer thuis. Het was weer mooi en mooi weer!!!

1. Roos:
    1 juni 2018
    Klinkt weer geweldig! Veel plezier!
  2. Jan Wassenaar:
    2 juni 2018
    Ik ben toch weer blij dat je daar ook kunt biechten dan kan je ook weer rein door Italien rijden ha ha ,je maakt zo van alles mee en dat nemen ze jou niet meer af, zo te horen geniet je van elke dag dus ga zo door. gr Jan en Fien
  3. Leomar:
    7 juni 2018
    hahahahah....vooral dat biechten... Geweldig wat je allemaal onderneemt....