Palermo

24 mei 2017 - Palermo, Italië

Nog eenmaal hier de ronde doen, nu ik nog de kans heb, vooral die kerken,ik ben de tel kwijtgeraakt,maar ze zijn stuk voor stuk indrukwekkend !

Gisteren,ben ik trouwens nog in de cappucijner-catacomben geweest, indrukwekkend,en horrorachtig. ,als je er meer van wilt weten,Google dan ;catacomben van palermo ,daar lees je hoe en wat.

Het meest ergerde mij het feit dat er een heuse cappucijnermonnik ,die voor de opening om 3uur in de middag buiten ansichtkaarten stond te verkopen op een opdringerige manier, en daarna iedereen op het hart drukte,dat  er geen foto 's gemaakt mochten worden,want er hingen overal camera 's  zo verklaarde hij,en diegene die "gesnapt"werd zou meteen met hem te maken krijgen,dus...je raad het al,op een gegeven moment, klonk er door een microfoon, een berispende opmerking,en dat herhaalde hij nog een paar keer, misschien was het omdat hij  dan geen kaarten meer verkocht, maar die overledenen hebben daar toch geen last meer van,oneerbiedig misschien  ,de laatste 100 jaar is daar niemand meer bijgezet.

Dat was Dus gisteren ,vandaag heb ik wat over markten geschakeld, en het straatleven bekeken,er zijn hier veel Indiase mensen ,ze hebben veelal kledingwinkeltjes  of sierraden, en ook onderdelen om sierraden te maken, ik sprak er een,hij zei dat ze uit Bangladesh komen en er wonen er alleen al in Palermo 16000

Hij woonde er al 20 jaar en met plezier,zo zij hij, en je raad het al,hij vroeg,waar kom jij vandaan,enz,enz,ha ,ha, ha,    tot morgen

1. Leomar:
    24 mei 2017
    Euhhhhhh.....meer dan puur horror.... Wat een akelig klooster. Wat stelt het allemaal voor??? Veel, heel veel foto's idd op google...de een nog macaberder dan de ander.. Voor de rest is het genieten voor je.... Toppie...tot morgen
  2. Jan Wassenaar:
    25 mei 2017
    Mariet kijk uit ik heb iemand gekend die ook alle kerken en kloosters bezocht die is er nooit meer uitgekomen haha
    je ziet ook wel er zit overal handel in geld is lelijk,maar kijk
    daar maar doorheen. geniet er maar van je ziet het niet elke dag. gr Jan en Fien
  3. Coby Warmerdam:
    25 mei 2017
    Nou Mariet ik ben ook een kijkje gaan nemen in de catacomben, brrr niet fijn. Ik vind het mooier als je boven de grond blijft. Ik zie wel Marlon Brando aan de muur hangen maar dat was geen echte maffiosi. Hou het maar op ontmoetingen met leuke mensen en laat ons maar weer meegenieten. Houdoe!!
  4. Mien van der Zanden:
    25 mei 2017
    Zo Mariet wat heb je ons al veel laten zien en mee beleven Bedankt voor de mooie woorden die ik via Coby van jullie kreeg. Fijn voor je dat je zoveel moois ziet maar blijf toch maar uit die catacomben. Graag tot je volgende avontuur. groeten uit Schijndel en houdoe wonne