Palermo

23 mei 2017 - Palermo, Italië

En dan ben ik alweer in Palermo,een stad met een beladen geschiedenis, vaak negatief in beeld geweest, het woord maffia ,in hier rechtstreeks mee verbonden.

Maar wat ik als toerist hiervan merk is minimaal om niet te zeggen nihil. Er is wel veel politie in het straatbeeld, maar of dat echt een veiliger gevoel geeft kan ik niet zeggen

Men leeft zijn leven,  en historisch gezien,is hier een eldorado van ,vooral religieuze geschiedenis  Op mijn plattegrond  tel ik al 38 kerken ,en een ding weet ik zeker,ik ga ze niet allemaal bekijken, vandaag ,was ik de hele dag op pad,met enige rustpauze 's  en ik heb er 5 gezien inclusief de kathedraal,waar ik ook in de toren ben geweest (uitzicht)kennelijk heb ik toch iets met het "hogere"

Veel verschillende culturen zijn hier zichtbaar,zowel moorse,,byzantijnse ,normandsche ,en rooms katholieke wat hier alles overheersend is .

Gisteren,wa's er een feest ,in een kerk van de heilige Rita ,en overal stonden mensen rozen te verkopen, met die rozen ging men naar de kerk,het zat,en stond,stampvol,er werd hardop gebeden ,zodat men het buiten kon horen, en buiten stond een rozenkransverkoper hardop te schreeuwen ,om zijn waar aan de man te brengen de rozen werden ,na afloop  weer mee naar huis genomen, en de verkopers hadden een goeie dag, en de politie leiden alles in goede banen...

Morgen nog een dag hier er zijn nog een paar dingen die ik wil zien, maar daarover morgen meer!    Gr Mariet.

1. Leomar:
    24 mei 2017
    Omg...begin echt jaloers te worden.... Schitterend.... dat is puur genieten...
    Jij en ik die met je meereist....
  2. Toon Van Boxtel:
    24 mei 2017
    Hoi Mariet. Geweldig allemaal. Daags voordat jij on Palermo kwam hebben ze op straat een belangrijke maffiabaas doodgeschoten. Waarschijnlijk wisten ze dat jij er aan zat te komen en hebben ze nog vlug even schoon schip gemaakt. Groeten ook van Mieke. Die herkent veel van jouw prachtige foto's.
  3. Jan Wassenaar:
    24 mei 2017
    Mariet je heb een geluk de maffia heeft het niet op hollandse vrouwen voor zien want die bijten terug ,en daar zijn ze "n beetje bang voor haha. Ik hoop wel dat je "n rozenkrans heb gekocht, dan ben je in Italien altijd veilig gr Jan en Fien
  4. Mariet van Zoggel:
    24 mei 2017
    Dat ik een kwaaie was, is al bekend ,zoete broodjes bakken, leid tot niets dat heb inmiddels geleerd!!!! ik zal een rozenhoedje voor jullie bidden als ik tijd (en zin) heb ,en...Bedankt voor de complimentjes [email protected].