Palermo

22 mei 2017 - Palermo, Italië

En dan afscheid nemen van een mooi plekje,maar zeker niet in de laatste plaats,van de eigenaars van dit b&b vooral mevrouw sprak bijna geen woord engels,en toch hadden we een klik.  Haar gebarentaal ondersteunde haar gebrekkige engels zodanig,dat het niet moeilijk was om een gesprek te voeren.

En toen vanmorgen tijdens het ontbijt president Trump op de tv kwam trok ze een zuur trump-gezicht,liet haar spierballen zien,en maakte een"ping-ping"gebaar met haar vingers ,haar mening over Trump ,was voor mij wel heel duidelijk.

En ja ook dit, en misschien wel juist dit, is de charme van mijn reis, mensen ontmoeten van allerlei soort.

Momenteel zit ik in Palermo, (nog geen maffia gezien), mijn slaapje, is een Argentijnse, die wil graag mijn blog lezen, heeft samen met 2 Nederlandse jongens in Indonesië rondgereisd,en nu wil ze zich in Italië vestigen,haar opa kwam er vandaan.

O ja ,ik ben vandaag met een grote omweg naar Palermo gereden,het was maar 15 km dus heb een toeristische route gehad,ook mooi.

Groet Mariet

1. Leomar:
    22 mei 2017
    hahahahahahahah... ja wij willen ook graag je reis volgen... Maar geweldig je ontmoetingen... zo interessant... Fantastisch..
  2. Jan Wassenaar:
    24 mei 2017
    Je ziet wel Mariet met handen en voeten kom je over de gehele wereld,zelfs Argentijns draai jij je hand niet voor om,maak er iets moois van zodat je bij terugkomst alles nog eens uitgebreid kan vertellen wij wensen jou heel veel plezier. gr Jan en Fien