Napels

14 mei 2017 - Napels, Italië

En,het heeft gewerkt...,Maar nu zit ik uitgeteld in de gemakkelijkste stoel die ik gevonden heb,en schrijf mijn ervaringen op,en dat vind ik ook leuk,en dat jullie zo enthousiast reageren,ook dat vind ik geweldig.

Vanmorgen dus,inclusief de plattegrond van Napels op pad, en de goede raad van Giovanni opgevolgd,een gewaarschuwd man,telt voor twee.De sfeer is heel ontspannen,en die nauwe straatjes,met verscholen tussen de kakofonie juweeltjes van kerken maar de sfeer is bijzonder,geen enkel vergelijk met bv Rome,zonder daar afbreuk aan te doen.

Volgens Giovanni,moest ik zeker de kapel van san savero gaan zien daar stonden beelden,waar geen da Vinci tegenop Kon!  Het was werkelijk kunst van het  allerhoogste niveau,dat zag ik zelfs met mijn amateurkunstkennis

Foto smaken mocht niet,maar ik heb  een paar foto 's gemaakt van kaarten,om een indruk te geven, oordeel zelf Maar!

Daarna ben ik nog met de funicolare naar een hoger gelegen deel van Napels geweest,waar een prachtig uitzicht was over de stad,met op de achtergrond de Vesuvius,en....een limocella

Met de metro terug alwaar het metrostatio

1. Coby Warmerdam:
    14 mei 2017
    Wat een mooie foto's weer, je hebt Napels gezien en het gelukkig overleefd. Volgens mij ben je weer in een feestje terecht gekomen, zag er heel gezellig uit. Kennen ze in Italië ook Moederdag? Ik drink hier op jouwe en mijne gezondheid een Amarula die ik van jou heb gekregen voor mijn verjaardag, doei.
  2. Mien van der Zanden:
    14 mei 2017
    Ziet er gezellig uit maar de slingers hang jij voor ons op .mooie foto's laat je ons zien en een goed verhaal Pak er maar eentje extra op Moederdag en ik zeg proost!!!!!Hou doe wonne
  3. Diny Aker Wouters:
    14 mei 2017
    Wouw wat mooi die foto, s zijn goed gelukt
    En wat een uitzicht geniet . Gr Diny
  4. Leomar:
    14 mei 2017
    Wat ben je een kanjer.... Ik val in herhaling.....maar het is GEWELDIG. Beetje jaloers op.... Prachtige foto's...en met je neus in de boter, volop feest in een van de straten..... Toppie. En nu genieten van een heerlijke avond met terugblik op een pracht dag...
  5. Toon van der Sanden:
    15 mei 2017
    schitterend, en prachtige foto`s hele fijne reis verder.
  6. Jan Wassenaar:
    15 mei 2017
    Ik heb begrepen dat je :n mooie ronding door Napels heeft gemaakt dat pakken ze nooit meer af ,maar dat je uitgeput op de stoel gaat zitten dat geloof ik niet? je bent vol levenslust ik hoop wel dat je in de kapel "n beetje voor ons heb gebeden? hou er de moed maar in gr Jan en Fien
  7. Mari de Visser:
    15 mei 2017
    mariet het is in een woord prachtig,wij zien dat je echt aan het genieten bent.